درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 1085
بازدید کل : 120809
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

بازهای رایانه ای
بازی های رایانه ای




تاریخ عرضه Splinter Cell: Blacklist و تصاویری از آن

تاریخ عرضه Splinter Cell: Blacklist و تصاویری از آن

طبق اعلام سایت آمازون بریتانیا بازی Splinter Cell: Blacklist بزودی در تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۱۳ ( ۹ فروردین ۱۳۹۲ ) قرار است در بازار بریتانیا عرضه شود.
این بازی قرار است در بسته فلزی شامل لباس عملیاتی پنج تکته ، عینک مخصوص و نقشه مناطق جنگی و همچنین یک مرحله اضافه که در زیر تصویری از این بسته و همچنین تصاویری از این بازی موجود است.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 16:0 :: نويسنده : ali
بررسی بازی Sleeping Dogs

بررسي بازي Sleeping Dogs

بازی Sleeping Dog که از خاکستر True Crime : Hong Kong برخواست با حضور خود در سبک Open World که مورد علاقه ی بسیاری از بازی بازهاست به دنبال رقابتی نفس گیر با عناوین مطرح این سبک دارد . البته این بازی از تعداد زیادی بازی دیگر به نوعی کپی شده است و با کنار هم قرار دادن عناصر محبوب آن ها در کنار یکدیگر ، عنوانی درخور توجه شده است .
بازیی که در ابتدا قرار بود Activision آن را منتشر کند تا مرز سقوط رفت ، Square Enix آن را خرید و پس از مدتی با انتشار تصاویر و تریلرها و همچنین تغییر نام آن ، همه را غافلگیر کرد . بازی توسط استودیوی United Front Games که از اعضای سابق استودیوهای بزرگی همچون EA Black Box , Rockstar Vancouver , Radical Entertainment و Volition ساخته شده است .

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:بررسی بازی Sleeping Dogs, :: 15:27 :: نويسنده : ali
ارتش مزدوران

 

درخشش چشمگیر مجموعه بازی های Gears of War زمینه مناسبی برای شكل گیری و پیشرفت بسیاری از عناوین اكشن سوم-شخص فراهم ساخت. اولین نسخه از سری Army of Two از آن دسته بازی هایی بود كه به نوعی یك تقلید محض از سری موفق GeoW به شمار می آمد و با وجود مشكلات و باگ های بسیار، توانست فروش مناسبی بدست آورده و خیلی زود مطرح شود. موفقیت نسبی نسخه اول، باعث شد تا این سری ادامه پیدا كند و پس از مدتی نسخه The 40 Days عرضه شد كه انصافاً توانست بسیاری از نواقص قسنت اول را رفع كند و از زیر سایه GeoW تا حدودی خارج شود. یكی از سوپرایزهای سال 2012، معرفی نسخه ای جدید از این سری با نام The Devil's Cartel بود كه در Gamescom 2012 اتفاق افتاد. نكته عجیب این رویداد، ساخته شدن این نسخه توسط خالقان عنوان پرطرفدار Dead Space یعنی Visceral Games بود كه به نوعی موفقیت های بازی را تضمین می كرد. در نهایت، این بازی پس از حرف و حدیث های فراوان، مدتی است راهی بازار شده و باید دید كه آیا خوشنام بودن این استودیو به تنهایی می تواند عامل موفقیت TDC باشد یا خیر؟

داستان

داستان این بازی پیرامون اتفاقاتی است كه برای Alpha و Bravo در كشور مكزیك می افتند. اگر نسخه قبلی را تجربه كرده باشید، حتماً به یاد دارید كه نام شخصیت های اصلی سیلم (Salem) و ریوس (Rios) بود كه در حركتی عجیب این دو شخصیت به Alpha و Bravo تغییر نام داده اند. بازی از آنجایی آغاز می شود كه آن ها به عنوان مزدورانی گردن كلف در حال اسكورت یكی از سیاستمداران ایالات متحده به نام کوردوا (Cordova) در كشور مكزیك هستند كه پس از عبور از یكی محله های مافیایی به نام Devil's Cartel مورد حمله قرار گرفته و آن ها این فرد مهم را می ربایند. Cartelها گروهك های تروریستی مافیایی كشور مكزیك هستند كه در قاچاق مواد مخدر و اسلحه دست دارند.

سپس بازی به چند روز قبل برمی گردد كه ادامه داستان هم كاملاً مشخص است و باید به دنبال راهی برای نجات کردوا از دست تروریست ها و از بین بردن سركردگان آن ها باشید كه از همان سكانس ابتدایی قابل پیش بینی خواهد بود. متأسفانه مانند بسیاری از عناوین تیراندازی امروزی تنها با یك داستان ابتدایی و كلیشه ای برای وارد كردن قهرمانان بازی به درگیری ها هستیم كه هیچگونه جذابیتی برای بازیكنان به همراه ندارد. به جرأت می توان گفت که اگر اندك جذابیت های بازی در بخش گیم پلی نبود، هیچ انگیزه ای برای ادامه آن وجود نداشت و نتیجه كاملاً مغایر با وعده هایی است كه EA مبنی بر وجود داستانی گیرا و جذاب به طرفداران بازی داده بود.

گرافیك

زمانی كه معلوم می شد عنوانی توسط موتور قدرتمند Frostbite 2 در حال ساخت است، همگان خوشحال و بی تاب می شدند، اما سیاست های غلط و افراطی EA برای استفاده بیش از حد از این موتور، تمامی هیجانات و تب و تاب های موجود را از بین برد و این موتور نیز به سرنوشت UE3 دچار شد. TDCبر پایه موتور F2 ساخته شده كه انتظارات گرافیكی آن را بسیار بالا می برد. متأسفانه باید اقرار كنم كه این بازی با دیگر محصولات ساخته شده توسط این موتور كمی تفاوت دارد. گویی كه Visceral Games بر پتانسیل و ظرفیت بسیار بالای این موتور واقف نبوده و حداقل بهره را از آن برده است.

البته این بدان معنا نیست كه گرافیك بازی خوب نیست، اما وجود برخی مشكلات مانند كیفیت نه چندان مناسب بافت ها در بخش اعظمی از محیط و غیره از F2 بعید است. از آن گذشته، نورپردازی در مناطق پر نور، كمی ضعیف تر از محیط های كم نور و تاریك بازی به نظر می رسد. سایه زنی ها مشكلی ندارند، اما ضعف خود را در اشیاء پرجزئیات مانند شاخه و برگ های درختان نشان می دهد. همچنین وجود گوشه ها و لبه های بسیار زیاد در طراحی محیط، صحنه های چندان خوشایندی را رقم نمی زند. این مشكل حتی در اشیاء كروی مانند لاستیک اتومبیل ها و دوچرخه ها نیز وجود دارد كه بسیار زننده جلوه می كنند. از دیگر مشكلات بازی، در این بخش، باید به هوش مصنوعی نسبتاً ضعیف و ناقص دشمنان اشاره كرد كه اصلاً در حد و اندازه های یك عنوان 2013 عمل نمی كند.

در سخت ترین درجه هم كمتر مشاهده می شود كه برای از بین بردن افراد دشمن به زحمت بیفتید، زیرا آن ها به راحتی در مقابل شما صف بسته و خود را سیبل گلوله های شما می كنند. البته همراهانتان در بازی بسیار بهتر از دشمنان عمل می كنند و به خوبی به وظایف خود عمل می كنند. از مشخصه های آشنای موتور بازی، فیزیك تفكیك پذیر و تخریب پذیری بالا است كه خوشبختانه در TDC هم عملكرد خوبی را از خود بجا گذاشته است. این خاصیت بر سرعت گیم پلی تأثیر مثبتی داشته، زیرا نمی توان به جانپناه های موجود در بازی، زیاد اعتماد كرد و دائم باید به فكر حركتی جدید بود. طراحی شخصیت های اصلی و جانبی در حد خوبی است و نمی توان ایرادی از آن ها گرفت و همچنین وجود انیمیشن های پویا بر ارزش های این بازی در بخش گرافیكی می افزاید.

موسیقی/صداگذاری

موسیقی در این بازی نقش مهمی دارد. تنها به هنگام شروع و اوج درگیری ها موزیک پخش می شود كه در هر بخش یك قطعه تكرار می شود. تنوع قطعات ساخته شده به لطف جناب برایان تایلر (Brian Tyler) در سطح قابل قبولی است، اما وقتی كه جنگ طولانی می شود، كمی تكراری می شوند. TDC یك عنوان موفق در بخش صداگذاری است. تمامی افكت های صوتی به گونه ای تأثیرگذار و بسیار طبیعی و هیجان انگیز شنیده می شوند. برای صدای اسلحه ها از نمونه حقیقی آن ها استفاده شده و اختلالی در آن ها دیده نمی شود. همچنین صداگذاری شخصیت های اصلی و فرعی در سطح مناسبی است. لهجه خاص مكزیكی، دشمنان را از افراد خودی متمایز می كند. انفجارها در هر نقطه ای از محیط که روی دهند، بسیار عالی به گوش می رسند و در سایر بخش ها مشكلی خاصی دیده نمی شود.

گیم پلی

TDC از فرمول آشنای بازی های سوم-شخص یعنی Dock & Cover‌ بهره می برد. این بازی از بسیاری از المان های اصلی و كلیدی عناوین Run & Gun‌ فاصله گرفته و به نوعی ادامه دهنده راه GeoW‌ به حساب می آید. همانگونه كه از نام این عنوان مشخص است، TDC بر پایه همكاری تیمی و گروهی طراحی شده و سازندگان سعی كرده اند تا دستورات و همكاری های دوجانبه را در بازی به شكلی كاربردی قرار دهند. باید گفت كه آن ها در این امر موفق نبوده و تنها توانسته اند این بخش را به عنوان یكی از المان های اعصاب خورد كن و تكراری بازی تبدیل كنند! همانند سری GeoW امكان تغییر مسیر در بازی وجود دارد و این امر به صورت انتخابی انجام می شود.

یكی از بزرگترین ایرادهای وارد بر آخرین نسخه GeoW مراحل كوتاه و پایان هر بخش پس از رسیدن به یك در بزرگ بود كه متأسفانه این مشكل به شكل جدیدی در TDC هم وجود دارد. هر مرحله از بازی در جلوی در ورودی آغاز و پس از مدت كوتاهی در مقابل در دیگری پایان می یابد. این امر از سرعت و هیجان بازی می كاهد و باعث می شود تا به هنگام رسیدن به Mission Statusها احساس ناراحتی كنید. برای جلوگیری از حس تكراری شدن گیم پلی، یك سری Mini Game‌ مانند استفاده از وسایل نقلیه یا چند صحنه سینمایی از پیش تعیین شده در بازی قرار دارند كه خالی از لطف نیستند. طراحی و تنوع مراحل بسیار گسترده تر از نسخه قبلی شده، اما همچنان مراحل، ساختاری خطی دارند و غیر از این هم انتظار نمی رفت.

تعداد و تنوع اسلحه های موجود در سطح قابل قبولی است و همچنین امكان شخصی سازی آن ها وجود دارد. در صورت نیاز، می توان به صورت تن به تن با دشمنان درگیر شد كه به یك سری صحنه های QTE خلاصه می شود. یكی از مكانیك هایی كه بصورت افراطی در بازی وجود دارد، امكان Breach است كه به از نابودی تعداد زیادی از دشمنان ختم می شود. اگر MoH: Warfighter را به یاد داشته باشید، هنوز خاطره تلخ Breach‌ كردن های متعدد و تكراری در ذهنتان باقی مانده است. در نهایت باید به بخش چندنفره بازی اشاره كرد كه بصورت Co-op آفلاین و آنلاین به آن پرداخته شده است.

نتیجه گیری

اگر از آن دسته بازیكنانی هستید كه به سری بازی های GeoW علاقه دارید و از مكانیك های هیجان انگیز آن لذت می برید، باید گفت كه TDC همان بازی ای است كه به دنبالش هستید كه فقط جای خالی ماركوس فنیكس (Marcus Fenix) در آن حس می شود!



پنج شنبه 1 فروردين 0برچسب:, :: 21:47 :: نويسنده : ali
انگیزه ای برای مردن

 

درباره The Walking Dead: Survival Instinct تنها می توان به یک موضوع جالب اشاره کرد. لحظاتی در طول بازی وجود دارند که شما در آن ها دلهره را احساس خواهید کرد. مواقعی که مشغول پیدا کردن آیتم های مختلف هستید، حس اینکه باید خود را به شکلی نجات دهید را تجربه خواهید کرد. میزان مهمات بسیار کم است و استفاده از سلاح هایی مانند Shotgun آخرین گزینه ای است که باید از آن استفاده کنید. صدای سلاح های شما، آژیر خطری برای سایر Walkerها است و آن ها را به سمت شما می کشاند. همچنین در اکثر مواقع، این شما هستید که باید راهی برای نجات دادن خود پیدا کنید.

همیشه در مکان های تاریک حضور دارید و باید Walkerها را بدون سر و صدا از بین ببرید. بارها و بارها در این شرایط قرار می گیرید و اتمسفر بازی می تواند شما را درگیر خودش کند، اما این موضوع تنها نکته مثبت این عنوان به حساب می آید. استودیوی Terminal Reality در پیش نمایش های قبلی اش از SI گفته بود که این بازی بر اساس مجموعه تلویزیونی TWD ساخته شده و به جزئیات زیادی توجه کرده که فضای بازی را به سریال شبیه کند. آن ها داستانی را بیان کرده اند که شامل Walkerهایی با دندان های تیز می شود و همیشه سعی می کنند که خودشان را به شما نزدیک کنند تا بتوانید ظاهر کمیک مانند آن ها را مشاهده کنید. داستان بازی به شکلی طراحی شده که اصلاً جالب نیست و شامل صحنه های زیبایی نمی شود و گیرایی خاصی ندارد.

دیالوگ های بازی بسیار بد هستند و به هیچ عنوان ارتباطی با فضای بازی ندارند. شما می توانید Walkerها را در این بازی با چاقو تکه تکه کنید. تنها کافی است که چهار ضربه به آن ها بزنید تا از شما فاصله بگیرند. در SI سرهایی که از تن جدا شده اند نیز هنوز زنده هستند. آن ها هوا را گاز می گیرند و امیدوار هستند که در گاز بعدی تکه ای از بدن یک موجود زنده را بدست بیاورند! در این بازی کشتن Walkerها با اشتباهات زیادی همراه است. این کار مانند این می ماند که شما در حال نوشتن زندگی نامه فردی هستید، اما نمی دانید که آیا او زن است یا مرد! Terminal Reality قبلاً اعلام کرده بود که آن ها سیستمی طراحی کرده اند که می تواند هزاران Walker تولید کند.

این موضوع نیز اصلاً در بازی قابل تشخیص نیست و کاملاً می توانید متوجه تعداد حضور آن ها بشوید. حتی می توانید زمان بندی برای حمله Walkerها را حدس بزنید و نسبت به صدای محیط متوجه شوید که آن ها در آنجا حضور دارند یا خیر. تنها 4 یا 5 نوع Walker مختلف در بازی دیده می شوند و تمام آن ها کپی هایی از یکدیگر هستند. این موضوع، حس خوبی در بازی ایجاد نمی کند و فضای آن را نابود کرده است. مبارزه با سلاح های سرد بسیار بد از کار درآمده است. نمی توانید حدس بزنید که از چه فاصله ای قادر به کشتن Walkerها با سلاحی که در دست دارید، هستید. شعاعی که سلاح شما می تواند به Walkerها صدمه بزند، میزان مشخصی ندارد و برخی موارد، شما را با از بین بردن برخی Walkerها غافلگیر می کند.

اگر با چند Walker مختلف روبرو شدید که قطعاً این اتفاق در بازی رخ می دهد، نگرانی های شما در این زمان بیشتر خواهد شد. در این لحظه ها آرزو می کنید که یک چاقو داشتید که به وسیله آن می توانستید مغز آن ها را سوراخ کنید. المانی به نام The Instakill در بازی وجود دارد که تنها زمانی فعال می شود که در پشت سر Walkerها قرار می گیرد. مشکل اینجاست که این قابلیت در زمانی که Walkerهای زیادی در محیط قرار داشته باشند، بی فایده می شود و حتی ممکن است خود را در این قسمت ها قربانی کنید. این بازی به هیچ عنوان به سریال تلویزیونی وفادار نبوده و چیزهایی را در خودش قرار داده که اصلاً مشاهده نکرده ایم.

به طور مثال، Walkerها در این بازی جاخالی می دهند، در حالیکه در سریال چنین قابلیتی ندارند. گر چه می توانید با پرتاب آیتم های مختلف سر و صدا ایجاد کنید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آن ها حتماً به سمت صدا بروند. مبارزه با سلاح های گرم نیز خوب از کار درنیامده اند و صدایی که سلاح ها به وجود می آورند، دردسر بیشتری ایجاد می کنند. هیچ گونه تاکتیک خاصی برای بازی کردن وجود ندارد و روند بازی بیشتر بر اساس شانس پایه ریزی شده است. همچنین روند تعویض سلاح ها نیز بسیار کند صورت می گیرد و در این قسمت ها ممکن است مورد حمله دشمن قرار بگیرید. وقتی قصد پر کردن مجدد یک سلاح را دارید، دقیقاً زمانی است در حال خودکشی هستید!

حتی بخش های مخفی-کاری نیز خوب از کار درنیامده، چرا که هرگز به عنوان یک روش بسیار خوب در بازی به آن نگاه نشده است. در بسیاری از مراحل، سعی می کنید که کارهای مخفی-کاری انجام دهید، اما این قسمت ها آنقدر بد طراحی شده اند که کار شما بی نتیجه می ماند و اصلاً هیجان خوبی را در بر ندارند. حتی در آخر نیز ممکن است که غذای Walkerها شوید و از بین بروید. در میان مراحل، مشاهده کردیم که قسمت های استراتژی نیز گنجانده شده اند. شما به بخش های مختلفی خواهید رفت و تصمیم می گیرید که به چه قسمت هایی بروید. اتوبان ها، خیابان ها یا کوچه ها مسیرهایی هستند که می توانید آن ها را انتخاب کنید تا برای خود غذا، مهمات و... پیدا کنید. حتی نجات یافتگان دیگری را پیدا کرده و از آن ها در تیم خود استفاده می کنید. می توانید آن ها را به مأموریت های دیگری بفرستید تا غذا و مهمات پیدا کنند.

ممکن است آن ها در طول این مأموریت ها آسیب ببینند یا حتی کشته شوند، اما شما می توانید برای مدتی از آن ها حفاظت کنید. همان طور که می دانید، SI درباره دو برارد به نام های مرل (Merle) و داریل (Daryl) است. رابطه آن ها خوب به نظر نمی رسد و بازی در این قسمت یک ضعف بسیار بزرگ دارد. شما چیزی بیشتر از آنچه که سریال به آن اشاره می کند، درباره این دو برادر نخواهید فهمید. انیمیشن ها و صداگذاری این شخصیت ها تأثیرگذار نیستند و دیالوگ های آن ها واقعاً بد و بسیار ساده به نظر می رسند. در حالیکه SI هیچ مشکلی با از بین بردن قانون های دنیای TWD نداشته، توانسته به یک بازی بسیار بد تبدیل شود. دنیای این عنوان مانند دنیای Dead Rising رنگی نیست و تنها Walkerها را پشت یکدیگر مشاهده می کنید که سعی می کنند به شما حمله ور شوند. اگر تنها 2 دقیقه این بازی را انجام دهید، با روند کلی آن آشنا خواهید شد.



پنج شنبه 1 فروردين 0برچسب:, :: 21:45 :: نويسنده : ali
پرواز در آسمان

 

از هر نظر که بخواهید بگویید، BioShock: Infinite یک عنوان بسیار خوب به حساب می آید. یک بازی هوشمندانه از نظر طراحی هنری و استفاده از تکنولوژی های مختلف که باعث شده محیط ها به شکل بسیار جالبی غیر طبیعی به نظر برسند. دنیایی زیبا که بسیار با دقت کار شده باشد را در کمتر بازی ای می توان مشاهده کرد. صداگذاری ها واقعاً عالی هستند. از موسیقی ها گرفته که المان های تاریخی مهمی در آن ها دیده می شوند تا افکت های صوتی که حالت ماشینی این شهر را به شما نشان می دهند، بسیار گیرا از کار درآمده اند. مبارزه ها بسیار عالی هستند و فرمول بسیار جالبی دارند که باعث شده شما به شکلی کاملاً تازه ای سرگرم شوید.

با همه این تعریف ها، شاید خیلی ها منتظر یک اما در Infinite باشند. تنها قسمتی که شما را با این مسئله روبرو می کند، عمق داستانی آن است که واقعاً هوشمندانه نوشته شده و از جمله بخش هایی است که می توان ساعت ها درباره آن بحث کرد. در 6 سال گذشته، سریال های زیادی ساخته شده اند که می توانند ذهن شما را برای چنین بازی ای آماده کنند و  Infiniteدر این قسمت شما را با چالش روبرو می کند. بازی در شهری رخ می دهد که کلمبیا نام دارد و توسط دولتمردان آمریکایی تأسیس شده و جایی است که قرار است از هر گناهی مبری باشد و رهبر آن، فردی زمینی به نام زاکاری کامستاک (Zachary Comstock) بوده که به عنوان پیامبر شناخته می شود.

داستان Infinite واقعاً شما را تحت تأثیر قرار می دهد. هر تغییری که در بازی رخ می دهد، با جلوه های گرافیکی شگفت انگیزی همراه است که در نوع خودشان بی نظیر هستند. برای اولین بار که محیط ها را مشاهده می کنید، می خواهید چند دقیقه ای را به تماشا بنشینید و چیزهای منحصر به فرد و غیر معمول آن را ببینید. شما به شکل جالبی وارد کلمبیا می شوید. البته ممکن است این شک باعث شود تا برخی از قسمت های جالب بازی مانند یک مجسمه طلایی را مشاهده نکنید. سپس وارد مسیری می شوید که شمع های بسیاری در آن قرار گرفته اند که با عبور شما خاموش می شوند.

نمادپردازی ها در کلیسایی که این شمع ها در آن قرار گرفته اند، بیداد می کنند و این همان هیولایی است که در Infinite نهفته است. این بازی التماس می کند که آن را شروع و آنالیز کرده و در باره تک تک قسمت های آن صحبت کنید. از همان ابتدا، شما درگیر هماهنگی بی نظیری می شوید که در بازی وجود دارد و همین موضوع به خوبی به سایر قسمت ها نیز می رسد و در مبارزه ها نیز آن را مشاهده می کنید. تمام چیزهایی که در Infinite مشاهده می کنید، به شکل کاملاً طبیعی ای با هم هماهنگ هستند. قبل از اینکه کسی متوجه شود، شما به این موضوع پی می برید که پوسترهایی که در سرتاسر کلمبیا قرار گرفته اند و خالکوبی روی دست شخصیت اصلی، نشانی از چوپان دروغین (The False Shepherd) است.

این موضوع را زمانی متوجه می شوید که درهای نژادپرستی را در سرزمین آزاد کلمبیا مشاهده می کنید. شما با این خالکوبی به دشمنی برای این شهر تبدیل می شوید. اتفاقات زیادی در بازی رخ می دهند که این شهر را به مکانی نفرت انگیز تبدیل می کنند و کم کم شما مجبور می شوید تا اولین تصمیمات خود را در بازی بگیرید. آیا در برابر قساوت از خود واکنش نشان می دهید؟ آیا سعی می کنید تا عدالتی که در ذهن دارید را اجرا کنید؟ یا آیا چشم هایتان را به روی این اتفاقات می بندید؟ اما موضوع اینجاست که Infinite بازی انتخاب ها نیست. تمام انتخاب های بازی غالباً زودگذر هستند و به نوعی یک امکان جالب است که به شکل هوشمندانه ای در این عنوان پیش روی شما قرار می گیرد و برای شما چند پایان مختلف را به نمایش درمی آورد.

این انتخاب ها به طور مثال اینگونه هستند: آیا کودک را می کشید؟ بله، خیر! هر انتخابی که در بازی انجام دهید، در نهایت عدم تحمل شما را به نمایش می گذارد. شما در Infinite بر اساس پیشگویی ها، نابود کننده کلمبیا هستید و این موضوع از همان لحظه که مبارزات آغاز می شوند، آشکار است. بسیاری از انتخاب ها به راحتی فراموش می شوند، اما صحنه هایی که مشاهده می کنید، تأثیرگذار هستند. Infinite عنوانی است که خشونت را به شکل ساده و با خلاقیت زیادی به تصویر می کشد. شخصیت بوکر دوایت (Booker Dewitt) یک دزد است و قدرت های جادویی و فیزیکی خاص دنیای Infinite باعث می شوند تا او فرصت های زیادی را پیش روی خودش مشاهده کند. اولین قدرتی که او بدست می آورد، Electric Bolt است.

قدرت های شما در این بازی Vigor نام دارند و در واقع کاربرد آن ها همانند Plasmidها در نسخه های قبلی است. اما Vigorها قابلیت های دوگانه دارند. یکی از این قدرت ها Devil’s Kiss نام دارد که می تواند برای شما نارنجک یا مین درست کند. این موضوع بستگی به این دارد که آیا LT (در نسخه Xbox 360) را سریع فشار می دهید و یا آن را نگه می دارید. حتی به وسیله قدرت هایی که دارید، می توانید دشمنان خود را با مرگ آنی روبرو کنید و آن ها را در کمتر از یک ثانیه از بین ببرید. مبارزه با دشمنان بزرگتر، چالش های بیشتری را پیش روی شما قرار می دهند و قدرت انسانی بیشتر و ارتقاهای گران قیمتی را می طلبد، اما هر چقدر از قدرت های سنگینی استفاده کنید، تأثیر بسیار بد آن ها را روی خود مشاهده خواهید کرد.

گیم پلی بازی از جایی که الیزابت (Elizabeth) و Skylineها به بازی اضافه می شوند، لایه های پیچیده تری را به نمایش درمی آورد و چالش برانگیزتر می شود. Skylineها مسیرهای ارتباطی کلمبیا به حساب می آیند که شما را به قسمت های مختلف نقشه بازی خواهد برد، اما استفاده از آها باعث می شود تا دشمن موقعیت شما را شناسایی کند و در این لحظه مشاهده می کنید که آن ها درخواست کمک می کنند. همچنین لایه آخری که در گیم پلی بازی وجود دارد، حرکت بین دنیاهایی است که الیزابت راه به آن ها را باز می کند. این قابلیتی است که کل پیش زمینه داستانی بازی بر اساس آن پایه ریزی شده است.

در این دنیاها نیز با مبارزات مختلفی روبرو می شوید که همه آن ها مکانیزم اصلی بازی را شامل می شوند. الیزابت می تواند به چند دنیای مختلف دسترسی داشته باشد و در آن ها کارهای خاصی انجام دهند. او تأمین کننده سلاح و سلامتی شما نیز هست. همکاری الیزابت و بوکر Infinite را واقعاً جذاب و دیدنی کرده است. رابطه این دو شخصیت به دلیل پیش زمینه داستانی بازی، بسیار خوب است. تنها مشکل، اینجاست که رابطه ها در این بازی کمی غیر واقعی به نظر می رسند که با المان های علمی-تخیلی به خوبی این خلاء را پر کرده اند. Infinite طرح سفر در زمان و تئوری کوانتوم را در هم می شکند و چند دنیای بسیار جذاب را پیش روی شما قرار می دهد.

همچنین داستان بازی به شکل عجیبی هم ساده به نظر می رسد که در مبارزه با Bossها این موضوع را متوجه می شوید و هم آنقدر درگیر کننده می شود که باید آن را در ذهن خود بررسی کنید. این بازی از آن عنوان هایی به حساب می آید که دوست دارید درباره آن صحبت کنید و به بخش های مختلف داستان بپردازید. Infinite پتانسیل بالایی در این قسمت دارد رازهای زیادی در آن نهفته هستند. همچنین نباید از دیالوگ های بسیار زیبا، گرافیک خوب، فضای هنری و صداگذاری فوق العاده آن غافل شویم. Irrational قطعاً با Infinite تمام آن چیزی که از BioShock می شناختیم را پشت سر گذاشته، اما دوست داریم که آن ها نسخه های دیگری از این سری را نیز راهی بازار کنند.



پنج شنبه 1 فروردين 0برچسب:, :: 21:44 :: نويسنده : ali
بازی های همراه 2

 

Blood & Glory: Legend

پلتفرم: Android/iOS

در این بازی می توانید به یک گلادیاتور واقعی تبدیل شوید. Blood & Glory: Legend عنوانی است که برای سیستم های Android طراحی شده و به شما این امکان را می دهد تا کنترل یک گلادیاتور را به دست بگیرید. نبردهای زیادی را باید انجام دهید و اگر بتوانید تمام آن ها را با موفقیت پشت سر بگذارید، می توانید با امپراطور نیز مبارزه کنید. زمین ها و حالت های مختلف برای مبارزه، از قسمت های جالب توجه این بازی به حساب می آیند.

Espgaluda II

پلتفرم: iOS/Android

اگر از بازیکنان قدیمی باشید و بازی های Arcade را به یاد داشته باشید، Espgaluda II قطعاً مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. در این بازی می توانید کنترل یک هواپیما را در دست بگیرید. 2 مد مختلف به نام های Smartphone و Arcade در بازی وجود دارند. در مورد Smartphone می توانید بازی را با توجه به قابلیت های تلفن همراه خود تغییر دهید و به نوعی بازی را به شکلی که خودتان دوست دارید، دربیاورید. اما اگر دوست دارید یک اکشن بسیار زیبا را تجربه کنید، باید به قسمت Arcade بروید. در این مد می توانید از بین 3 هواپیما یکی را انتخاب کنید. هر کدام از آن ها دارای قدرت های خاص خودشان هستند و همین موضوع لذت بازی کردن را بیشتر می کند.

Majesty: Northern Expansion

پلتفرم: iOS/Android

Majesty: Northern Expansion در واقع دنباله ای بر بازی بسیار زیبای Majesty: Fantasy Kingdom است که امتیازهای بسیار بالایی را از سوی کابران دریافت کرده است. این بازی ترکیبی از دو سبک RPG و RTS را پیش روی شما قرار می دهد و قابلیتی برای ساخت قهرمان های مختلف دارد که Indirect Control نامیده می شود. در NE می توانید کنترل قهرمان های مختلف را به دست بگیرید و کارهای گوناگونی را با آن ها انجام دهید. NE دارای 4 خط داستانی جدید است و به همین دلیل می تواند روند بسیار هیجان انگیزی را پیش روی شما قرار دهد.

Desert Stormfront

پلتفرم: iOS/Android/Windows Phone

اگر به دنبال یک بازی RTS بسیار خوب برای سیستم Android خود می گردید، پس Desert Stormfront گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این بازی شما را به یاد عناوین کلاسیک این سبک خواهد انداخت و المان های گیم پلی آن نیز از روی بازی هایی مانند Command and Conquer و Age of Empires برداشته شده است. روند بازی به شکل بسیار خوبی برای تبلت ها ساخته شده است. گیم پلی آن کمی آرام است، اما برای یک بازی استراتژی مناسب به نظر می رسد. در DS می توانید کنترل کشورهایی مانند ایران، عراق، ایتالیا، عربستان، مصر، افغانستان، انگلیس، آمریکا و فرانسه را به دست بگیرید. ساخت و سازهای مختلف، تولید نیروها و تجهیزات نظامی نیز بخش مهمی از بازی را تشکیل می دهند.

Drift Mania Championship 2

پلتفرم: iOS/Android/Windows Phone

Drift تنها بخش کوچکی از بازی های رانندگی را شامل می شود، اما در بازی Drift Mania کل بازی را شامل شده است. در نسخه دوم این سری از بازی ها با گرافیک بهتر و شخصی های بیشتری روبرو خواهید شد. همچنین بخش آنلاین بازی نیز با پیشرفت های قابل ملاحظه ای همراه بوده است. DM آنقدر مورد توجه قرار گرفته که بیش از 10 میلیون نفر در سرتاسر دنیا آن را بازی کرده اند. این بازی تجربه فوق العاده ای از Drift را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

Call of Mini – Zombies

پلتفرم: iOS/Android

یک بازی فانتزی دیگر با حضور زامبی های سبز رنگ! آن ها در Call of Mini شما را درگیر ماجرای جالبی می کنند. یک ویروس عجیب، باعث می شود که مردم یک شهر کوچک به زامبی تبدیل شوند. زامبی ها که تنها به دنبال انسان ها و موجودات زنده دیگر هستند، در شهر پرسه می زنند تا طعمه جدیدی پیدا کنند. اینجاست که بازیکنان باید زامبی ها را از بین ببرند. آیا شما از حمله زامبی ها جان سالم به در می برید؟

Exile Sphero

پلتفرم: iOS/Android

اگر به دنبال یک بازی شگفت انگیز هستید، Exile Sphero را از دست ندهید. یک بازی تیراندازی بسیار زیبا که می تواند نظر شما را به خودش جلب کند و دنیا را در دستان شما قرار دهد. اسفرو (Sphero) نام شخصیت اصلی بازی است که از سیاره اش رانده می شود. پس از مدتی او تصمیم می گیرد که هر طور شده به سیاره اش بازگردد، اما در این بین باید با روبات هایی که به آنجا حمله کرده اند، مبارزه کند. در ES باید مبارزه کنید، سفینه های دشمن را از بین ببرید و انرژی لازم برای ادامه سفر را بدست بیاورید. امکان ارتقاء قدرت سلاح ها نیز در بازی وجود دارد و این امکان باعث می شود تا آن را چند بار بازی کرد.

Zombie Frontier

پلتفرم: Android

ویروسی مرگبار در سرتاسر شهر پخش می شود و تمام مردم به زامبی تبدیل می شوند! یک اتفاق کلیشه ای در دنیای بازی ها که اینبار در Zombie Frontier رخ می دهد. بازیکنان در این بازی نقش تنها نجات یافته شهر از این ویروس را ایفا می کنند و برای زنده ماندن باید با زامبی ها نیز مبارزه کنند. ZF یک بازی اول-شخص است که در آن تنها باید از خود دفاع کنید. وظیفه اصلی شما تیراندازی به زامبی ها است. نباید بگذارید که آن ها به شما نزدیک شوند. اگر در انجام این کار ناکام بمانید، به غذای زامبی ها تبدیل می شوید.

Fort Courage

پلتفرم: Android

در این بازی دو کودک را مشاهده می کنید که باید در موج های مختلف با Undeadها، روبات ها و دایناسورها مبارزه کنند. Fort Courage یک بازی بسیار هیجان انگیز، زیبا و خلاقانه است که از گرافیک بسیار خوبی نیز بهره می برد. این بازی به شما اجازه می دهد تا دو شخصیت را کنترل کنید و با آن ها دشمنان مختلفی را از بین ببرید. در FC می توانید تجهیزات جدیدی برای خود خریداری کنید و با امکانات بیشتری به مبارزه با دشمنان بپردازید. این بازی دارای 6 دنیای متفاوت است که در هر کدام آن ها با موجودات گوناگونی مبارزه می کنید و چالش های متفاوتی را پشت سر می گذارید.

Fluid Football

پلتفرم: iOS/Android/Windows Phone

یک بازی فوتبال چیزی است که خیلی ها دوست دارند روی پلتفرم موبایلشان بازی کنند. یکی از این بازی ها، عنوانی است به نام Fluid Football که می تواند شما را سرگرم کند. این بازی توانسته به شکل خوبی از قابلیت های ورزش فوتبال روی تلفن های هوشمند و تبلت ها استفاده کند و کاری کند که این ورزش روی این پلتفرم های بسیار هیجان انگیز به نظر برسد. همچنین این بازی به شکلی طراحی شده که بازیکنان بتوانند کارهای زیادی را در زمان بازی کردن انجام دهند و یک تجربه خوب از فوتبال را بدست بیاورند.



پنج شنبه 1 فروردين 0برچسب:بازی های اندروید,بازی های همراه, :: 21:43 :: نويسنده : ali